simulador-coche-carreras-realista

Dicen que este es el simulador de coches de carreras más realista y tiene la peculiaridad de costar tanto como un coche de carreras de gama media/baja. Concretamente tiene un precio de 185.000$.

¿Quién se compraría un simulador cuando puede tener un coche de verdad? Pues, si tuviera dinero de sobras, yo mismo. Porque me conozco y se que si me pongo al mando de un Porche o un Ferrari no llego vivo a la primera curva. Y con el simulador, como mucho, me puedo torcer un tobillo al bajar (que también me pasará seguro).

Si tu también piensas como yo y tienes decidido adquirir uno, estos son algunos detalles técnicos que te interesan.

No lo traduzco porque, la verdad, no tengo ganas de buscar lo que significan palabras como slipstream, hairpin, clutch-all o car.

Selected by Ford Motor Company to demonstrate ride experiences, the simulator uses linear servo actuators that cause its suspended, monocoque fiberglass chassis to roll, pitch, and rotate 360° at up to 0.5G acceleration. Faithfully reproducing actual racing conditions such as entering a turn at 200 MPH or moving up a bank in the slipstream of an opponent, the chassis’ front dips when braking at hairpins, pushes forward when accelerating during passes, and rumbles when driving on an apron, all while a driver up to 300 lbs. is secured by an actual racing seat, seatbelt, and “doors”. Its two paddle gear shifters, steering wheel, accelerator, brake, and clutch—all from real race cars and modified for simulator use—provide rapid gear changes and provide adjustable travel for optimal realism. The force-feedback steering system generates 10x the forces of lesser simulators. Providing 12 race cars that include stock, GT, F1, and F3 models, the simulator replicates precisely modeled signage and backgrounds for 16 short, tri-oval, or road courses, ranging from Joesville Speedway to Nuerburg on a 108"-wide, triple HD monitor display with a 500-watt audio system.


Visto en OhGizmo

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